mandag 23. august 2010

Jeg erklærer herved bloggen min for åpnet!

I mangel på blogg, kapret jeg en dagboktråd på Babyverden. Dagboktråden var egentlig ment for å føre dagbok over graviditet og småbarnstid, men da jeg begynte prosjekt "fettfri", kuppet jeg dagboktråden og skviste fettet mitt inn dit. Og brettet ut om oppturer og nedturer. Det gledet meg igrunnen litt å se at flere andre fulgte etter. Da følte jeg meg ikke lenger som en svarteper som forsømte ungen sin og kun fokuserte på egen kropp. Hahaha!

Men, over til overskriften på bloggen. Det var igrunnen det første som falt meg inn, for det er den følelsen jeg sitter med nå. At jeg har en million muligheter som ligger brettet ut foran meg. Og livet ser ganske lyst ut. Jeg vet at jeg ikke skal ta noe av det for gitt, og jeg vet at jeg bør verdsette hver minste lille ting jeg har. Og jeg vet at livet har nok av nedturer å by på også, men derfor er det desto viktigere å ta vare på de gode stundene. Minne seg selv på alt som er bra. Tillate seg å ha en kjip dag og få det ut av systemet, og deretter reise seg igjen og børste av støvet.

Jeg er heldig. Jeg er et priviligert menneske.
Jeg har funnet en som er perfekt for meg, en som jeg trygt kan kalle mitt livs største kjærlighet. Vi har en nydelig liten gutt sammen som er umulig å ikke elske. Jeg har også en perfekt gutt fra før av, som er verdens største storebror og en skikkelig sjarmør! Vi EIER ikke leilighet, men jeg vet at det kommer (og gjett om jeg gleder meg!). Jeg har rikelig med arbeidserfaring, men ingen jobb å gå tilbake til når mammapermisjonen min er slutt. Men igjen, det byr på store muligheter. Jeg har uendelig å velge mellom, og jeg gleder meg til å se hvor jeg ender opp.
Og jeg har fått meg en hobby. En kreativ hobby. Ikke verdens billigste i lengden, men med mulighet for å tjene noen kroner på sikt.

Hmmm. Nå lurer jeg litt på om folk kommer til å gidde å lese bloggen min ever. Slik jeg har fremstilt ting nå, er jo livet en dans på roser. Og det skal jo gjerne litt drama til for å fange folks interesse. Men på den annen side skriver jeg vel mest for min egen del. For å ha et sted å samle hobbyrelaterte ting, familiegreier, oppdateringer om vektkrigen min og jakten på drømmejobben. Og ingen vet hva morgendagen bringer, så her er det bare å kaste seg ut i det...!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar