tirsdag 24. mai 2011

På bedringens vei

I dag er jeg betraktelig bedre enn i går. Selv om jeg føler meg som en 40-åring med hetetokter og særdeles varierende kroppstemperatur. Føkkings influensa. Var til legen og fikk en penicillinkur samt ble henvist videre til CT eller MR, husker virkelig ikke. Iallfall scanning av bihulene for å eventuelt stake dem opp (det høres grøsselig vondt ut! Og det skal visst være temmelig vondt også, man får bare lokalbedøvelse). Har bihulebetennelse 2-5 ganger årlig, så nå er jeg litt lei. Er arbeidssøkende (les: arbeidsledig/hjemmeværende/slabbedask) for øyeblikket, men i august begynner Knotten i barnehage og da blir det yrkesliv på denne dama igjen. Og det er IKKE noe kult å være sykemeldt annenhver måned, eller faktisk stille på jobb med grønnguggete slimetryne, hes og kvekkende gåsestemme og hetebølger/frysetokter fra en annen dimensjon. For ikke å snakke om feberfantasiene, hva om jeg plutselig forsøker å kaldkvele en intetanende, uskyldig kollega i et sinnsykt øyeblikk fordi jeg tror vedkommede er Busemannen from Hell? Greit nok, jeg kan ikke skryte på meg all verdens feberfantasier.
Men jeg er iallfall rimelig fed up av å være syk. Var faktisk frisk hele svangerskapet (det siste altså, det første er så lenge siden at jeg husker ikke), så jeg sa til min kjære at jeg egentlig burde være gravid hver eneste vinter :P Jeg er glad han ikke tok meg seriøst. Men en eller to til blir det nok. Med tiden. Jeg har det ikke så travelt :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar